måndag 26 maj 2014

Garn och böcker i paket!


För någon vecka sedan så fick jag två paket på posten som jag helt glömde bort att blogga om. Det ena paketet innehöll garn och kom från skapamer. Eftersom drops har rea just nu, var jag tvungen att inhandla lite garn som så småningom ska bli strumpor. Delight i färgerna turkos/lila 09 och hallontårta 17.
Och Fabel i färgerna grön/turkos 677, rosa dröm 161, brun 300 och vinröd 672.

Böckerna kommer från Adlibris och jag har bara hunnit kika i dom lite. Vampyrstickning blev jag kanske en aningens besviken på, men jag antar att den är tänkt mest för yngre som kanske inte har stickat så mycket förut. Men det är en fin och lite annorlunda bok, så den får stanna kvar i boksamlingen i alla fall. 

Socktopus blev jag däremot helt nöjd med. Där hittar man sockmönster för alla tillfällen och i alla svårighetsgrader. Bilderna kunde dock ha varit lite tydligare. På vissa bilder är det lite svårt att se hur strumpan verkligen ser ut. Men, på det stora hela är boken fantastisk! 

Inga kommentarer: