fredag 2 maj 2014

Skolengelska

Jag har varit ledig ett par dagar, tagit igen mig lite. I onsdags gjorde jag någonting som jag har varit orolig över och dessutom skjutit upp ända sedan jag började skolan. Jag hade en muntlig presentation på engelska. Det är inte så att jag inte kan engelska, jag förstår det utmärkt och så vidare. Men att stå upp inför klassen och prata har jag dragit mig för, på svenska går det helt okej, men på engelska?!

I alla fall, jag var så nervös på morgonen att jag kräktes, stannade hemma första lektionen plus håltimmarna och läste på flera gånger extra. Kom till skolan, lät läraren titta igenom mitt material en sista gång och sedan höll jag andan och bara gjorde det. Pratade om Tjernobyl, och det gick jättebra. Jag tänkte belöna mig med att köpa någonting riktigt kul, som garn, eller eventuellt en bok. Jag får se, nu har jag i alla fall fått godkänt i engelska!  

Lavendeln som jag köpte tidigare i veckan råkade frysa ihjäl en aning, glömde bort att ta in stackarna under valborgsnatten. Men, efter att jag klippt bort blommorna och allt annat som såg dött ut piggnade dom till en aning. Nu får de stå ute i solen på dagarna och inne i värmen på nätterna. 

Inga kommentarer: