söndag 25 maj 2014

Flyttoro

Nu är det sista veckan innan flytt, det är fruktansvärt jobbigt och väldigt kul på samma gång. Men, då är ju jag en sån där känslig varelse som inte gör någonting annat än att oroa mig över saker och ting.

Harry, hur ska det gå med Harry? Han har aldrig bott i ett bostadsområde förut. Vi har bott mitt ute i skogen sedan vi köpte prinsen, visserligen i lägenhet, men inget stort bostadsområde. Jag oroar mig för att han kommer att bli superstressad, börja skälla inomhus, gnaga sönder all inredning eller rymma och bli överkörd. Han skäller inte i onödan nu, han är inte stressad och han slutade att gnaga på saker för länge sedan. Rymmer gör han ibland, men han springer aldrig långt ifrån oss. Så egentligen vet jag inte varför jag oroar mig så..

En annan sak som jag oroar mig för är pengar. Men, vem gör inte det? Trots att vi nu kommer att få billigare hyra (idag betalar vi hyra för både min och Tonys lägenhet) bara en elräkning, och bara en hemförsäkring istället för två, så kan jag inte sluta oroa mig. Jag stressar upp mig och oroar mig så att jag får ont i magen, medan Tony är kvar på jorden och försöker övertyga mig om att det kommer att bli bra. Jag är världsbäst på att oroa mig och bygga upp scenarion som kanske aldrig kommer att bli verkliga problem.

Jag försöker intala mig att det kommer att lösa sig på bästa sätt, jag försöker att dämpa oron med att tänka på saker som kommer att bli bättre. Jag hoppas att det kommer bli så bra, så bra.

Inga kommentarer: