söndag 20 april 2014

Två färdiga projekt!

Isbjörnströjan som jag har stickat på ett tag blev äntligen färdig igår, och nu är den även dokumenterad! Den blev mjuk och skön, rätstickad på st. 12 mm i garnet Hexa från Du store Alpakka. Den blev lite stor, så nu hoppas jag verkligen att den passar på tjejen som ska ha den. Mysig blev den i alla fall, och den gick fort att göra!



Något annat som också har blivit klart, är sjalen Ikebana. Valde ett rosa/rött/orange melerat garn, Baby ull från Svarta Fåret och stickor nummer 3.75, eftersom att jag ville ha den lite fastare. Färgen var verkligen inte den lättaste att fånga på bild, men ungefär så här ser den ut!

Satte igång projektet i onsdags, och i fredags var den färdig. Himla rolig att sticka, jag ska nog göra flera stycken i olika färger. Kanske gör jag en till mamma också, hon gav mig en liten hint om att hon kanske skulle vilja ha en till hösten. 





Inga kommentarer: