söndag 13 april 2014

En citrongul kofta till en liten

Igår stickade jag klart en liten kofta som jag påbörjade för ett tag sedan. Den är till min mammas garnaffär, uppstickad för att kunderna ska kunna se hur garnet ser ut. Mönstret heter Leaves of garter stitch och är ett gratismönster på Ravelry. Den var superkul att sticka, och fort gick det. Garnet är Svarta Fårets Matilda. Jag fick lite garn över, och nu funderar jag på om jag kanske skulle sticka en liten tillhörande mössa




Bilderna blev inte riktigt bra, jag vet inte om det har hänt något med inställningarna på min kamera. Eller om det helt enkelt är så att ljuset ute alltid är så konstigt när jag får för mig att fota någonting.Dessutom är det blåsväder ute idag, så jag fick jobba lite för att koftan skulle hänga någorlunda stilla.

P.s! Eftersom att jag inte har hunnit köpa några "blockningsmattor" så får modersgestalten sköta blockningen själv!

Inga kommentarer: