lördag 12 april 2014

Godnatt min skatt

Igår gjorde vi någonting fruktansvärt sorgligt. Vi avlivade en av våra älskade katter. Jag försöker trösta mig med att hon ändå var ungefär femton år gammal och lite småsjuk. 
Vi hade förberett oss på det här så himla länge, pratat om det men inte riktigt tagit beslutet. Men igår var det dags. 

Åkte till veterinären, de fick klämma och känna lite på henne. Hon var inte överdrivet sjuk, men pälsen hade liksom tappat sin glans och lyster. Tony hade sagt redan innan att han inte ville vara med när hon skulle få sina sprutor, så han gick ut till Harry istället.

Mercedes, vår fina lilla kisse fick somna in på min arm. Världens gulligaste veterinär sa att vi nog hade tagit rätt beslut. Sedan grät jag, orkade inte ens bry mig om att försöka hålla igen lite. Fick lite ensamtid med kissen, pratade lite med henne och virade sedan försiktigt in henne i filten. Imorgon ska hon begravas på det finaste stället jag vet, lilla hjärtat. 

Hoppas att det finns många mjuka kuddar och många råttor att jaga i katthimlen. Godnatt min skatt, sov så gott <3

Inga kommentarer: