fredag 11 april 2014

Akrylbantat

Igår akrylbantade jag mitt hem ordentligt. Det var länge sedan som jag slutade använda akryl, men jag har inte kommit mig för att rensa ut det. Jag har till och med gjort någonting som är nästan straffbart.. Jag har haft så många påbörjade projekt som bara har legat i flera år, igår fick jag nog. Jag klippte av alla trådar, drog ur alla stickor och slängde det. Jag slängde bort alla projekt som var från tiden då jag var ganska ny på det här med stickning, tiden då jag stickade så sagolikt hårt att ingenting av det jag gjorde gick att använda. Dessutom bestämde jag mig för att skicka alla mina vanliga jumperstickor till loppis, jag får så ont i axlarna av att använda dem, så det är lika bra. 



Så, nu står jag här med fyra stora kassar med akrylgarn. Jag hade tänkt att höra efter om jag kanske skulle kunna lämna bort det till något dagis. Jag hade ganska mycket roliga akrylgarner med glada färger, glitter i och sånt där luddigt pälsgarn. Där kommer det i alla fall till användning. 

Jag sparade allt garn i ull och bomull. Det är nästan så att jag har lust att beställa hem lite nytt garn, som belöning till mig själv. Alpacka kanske, eller merino? Jag får se.  

Inga kommentarer: