måndag 30 juni 2014

Vad man hänger på väggarna i nya lyan

När man flyttar så får man en hel del världsliga problem som; var ska byrån stå? Ska vi verkligen behålla den här ljuslyktan? I vilket skåp ska vi ha tallrikar? Och så fortsätter det i all oändlighet. Ett av mina största lägenhetsbekymmer just nu är, vad i hela fridens namn sätter man upp på väggarna? 

På loppis har jag än så länge bara hittat gräsliga tavlor med massa skog och tjädrar på. Ikeakonst vägrar jag, inte för att deras tavlor är direkt fula, men det är så fantastiskt tråkigt att ha samma tavlor som resten av grannskapet. Väggord i stilen "shabby chic" kommer inte heller in i mitt hem. Jag är fruktansvärt less på att det står Carpe diem, eller något annat uttjatat och lite fånigt budskap på hälften av alla inredningsprylar som man kan köpa just nu.

Jag vill ha något unikt och mysigt, eftersom min ekonomi råkar vara en bit ansträngd just nu.. Så har jag inte råd med någon Picasso. Jag funderar dock på om konsttryck kanske skulle kunna funka, betydligt billigare, inte lika äkta, men det kanske skulle vara någonting?

Ja, om det vore så att jag kunde måla något mer avancerat än streckgubbar, så skulle det ju verkligen vara ett alternativ. Att göra jobbet själv, men då får jag nog gå på kurs först..

Inga kommentarer: